snelheid expressnet
Voerel
2008-08-10 11:04:25 UTC
Mijn snelheid is nog steeds niet opgetrokken naar de beloofde 15 Mbps.
Zal ik een zelfhulpgroep starten of nog eens een telenetformuliertje
invullen?
Of toch NOG maar eens de router uitschakelen?
Ik lig er niet wakker van, maar als ik wakker lig, moet ik er toch aan
denken. ;-)
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
The Beloved
2008-08-10 12:23:59 UTC
Post by Voerel
Of toch NOG maar eens de router uitschakelen?
Ik lig er niet wakker van, maar als ik wakker lig, moet ik er toch aan
denken. ;-)
Misschien beter je modem eens uit en inschakelen.

En kan je (cheap ass ?) routertje die verhoging wel aan ? Je zou de
eerste niet zijn die nu tot de ontdekking komt zijn router slechts een
10Mbps WAN interface heeft...
s|b
2008-08-10 13:19:20 UTC
Post by Voerel
[...]
Haal je de snelheid wél als je router er niet tussensteekt? In dat
geval: ondersteunt je router wel snelheden boven 10 Mbps?
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Voerel
2008-08-10 13:36:57 UTC
Post by s|b
Post by Voerel
[...]
Nee hoor, die router maakt weinig verschil. Modem heeft al uitgestaan
... . Niks helpt. We zullen op de telenetpro's moeten wachten zeker?
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
The Beloved
Welke modem heb je hangen ? En je hebt toch geen MONO abo meer ?
Voerel
2008-08-10 14:38:49 UTC
Post by The Beloved
Post by Voerel
Post by s|b
[...]
Motorola Surfboard. Nope, expressnet. Kampenhout.
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
The Beloved
2008-08-10 15:06:02 UTC
Post by Voerel
Post by The Beloved
Post by Voerel
[...]
https://services.telenet.be/isps/be/telenet/afe/isps/motorola4200.jsp

Zo ene ?

Daar zijn heel veel kalchten over mbt. de snelheid die niet of slecht
gehaald wordt. Zeker na de verhoging.
Voerel
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
Dirk Claessens
2008-08-10 18:45:30 UTC
Post by Voerel
Nee, SB 5101E .
Als je _heel_ zeker bent dat je router > 10 Mbit/sek. aankan, moet je
eens de instellingen van de netwerkkaart van je PC nakijken. Veel
10/100Mbit kaarten worden nogal eens vast op 10Mbit ingesteld i.p.v. op
Auto.
Normal warming will be resumed as soon as technically possible.
The Beloved
Of er zit een 10Mbit kaart in zijn pc...
Dirk Claessens
2008-08-10 19:08:57 UTC
Post by Dirk Claessens
[...]
Kan ook , maar dan is het wel een redelijk oud beestje :-)
Normal warming will be resumed as soon as technically possible.
Voerel
2008-08-10 21:03:01 UTC
Post by Dirk Claessens
[...]
De kaart kan 100Mbit aan. De instellingen zal ik eens checken. Thx.
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
Voerel
2008-08-10 21:06:32 UTC
Post by Voerel
Post by Dirk Claessens
[...]
Instellingen zijn ok. Ziehier nog eens resultaat van laatste meting.

Your DOWNLOAD Speed:
7736 kbps or 967 KB/sec
an efficiency of ~77%

Your UPLOAD Speed:
480 kbps or 60 KB/sec
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
Dirk Claessens
2008-08-11 09:55:33 UTC
Post by Voerel
Post by Voerel
Post by Dirk Claessens
[...]
Mja, download is te laag, upload OK => even Telenet bellen ;o)

heb hier ook nog eens getest:

Your DOWNLOAD Speed:
14066 kbps or 1758 KB/sec

an efficiency of ~141%

up
Your UPLOAD Speed:
467 kbps or 58 KB/sec
Normal warming will be resumed as soon as technically possible.
Voerel
2008-08-11 11:23:48 UTC
Post by Dirk Claessens
Post by Voerel
Post by Voerel
Post by Dirk Claessens
[...]
Kheb zo'n invulformulier gestuurd, die lage snelheid is geen
onoverkomelijk probleem dus daar ga ik niet voor aan de telefoon
hangen. Het is de snelheid die ik altijd gewoon ben geweest, maar als
ik recht heb op meer, dan wil ik dat wel. :o)
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
The Beloved
2008-08-11 12:00:23 UTC
Post by Voerel
[...]
Toevallig niet de mogelijkheid om eens een andere
computer/netwerkkaart te proberen ?

Ik heb een hele tijd terug zelf een tijdje een moederbord gehad met 2
NIC's onboard, een NVidia NIC en een gigabit NIC. De NVidia poort heb
ik nooit gebruikt omdat die alles behalve snel en stabiel werkte en de
raarste problemen gaf, terwijl die GB NIC nooit enig probleem heeft
gegeven.

En met rare problemen bedoel ik het dan wel dan weer niet werken van
DHCP, downloads die sne begonnen, maar dan in snelheid terugliepen om
dan soms gewoon te stoppen. Copieren over het netwerk dat traag ging
en het was onmogelijk om veel files in 1 keer te doen want dan ging
het halverwege gegarandeerd een keer mis.

Vanaf ik die uitschakelde in de BIOS en overging op de GB NIC nooit
meer enig probleem gehad met die PC.
Voerel
2008-08-11 12:15:13 UTC
Post by The Beloved
Post by Voerel
[...]
Ja, ik heb hier nog een iets ouder beestje staan, ook met een 100Mbits
kaart. Zelfde snelheid ... . Ik hoor het wel van Telenet zeker? Ooit.
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!
s|b
2008-08-11 19:24:53 UTC
Post by Dirk Claessens
an efficiency of ~141%
Djeez, hebben die knulletjes op userbase.be de snelheden voor de
abonnementen nog altijd niet aangepast?
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Voerel
2008-08-11 20:34:23 UTC
Post by s|b
Post by Dirk Claessens
an efficiency of ~141%
Djeez, hebben die knulletjes op userbase.be de snelheden voor de
abonnementen nog altijd niet aangepast?
Ze wachten nog op mij. ;-)
--
Niet zagen en klagen, maar bidden en om sterkte vragen!